Från vår blogg
Klimatpolitiska rådets rapport 2024, ett stort skämt.
Klimatpolitiska rådet består av ett gäng sk. miljöexperter och ska enligt beskrivningen vara politiskt neutrala. Vad tror ni?
BMW: Diesel kommer finnas kvar i minst 20 år till
BMW:s utvecklingschef ger sin syn på hur framtiden kommer att te sig. Han anser att övergången till elektrifierade fordon är
Fortsätt läsaBMW: Diesel kommer finnas kvar i minst 20 år till
Toyota: ”Kommer aldrig bli över 30% elbilar”
Toyota har valt en ”flervägsstrategi” framåt när det kommer till bilar och hur de kommer att drivas. Det talas om
BMW: ”Vårdslöst att bara satsa på elbilar”
Många menar på att framtiden uteslutande stavas elektrifiering i form av batteri-elbilar. Det är något Oliver Zipse, vd på BMW,
Mercedes drar ner rejält på sina elektriska ambitioner
Målet var att bara sälja elektriska bilar i Europa och andra utvecklade marknader från 2030. Nu kapar Mercedes-Benz den målsättningen
Fortsätt läsaMercedes drar ner rejält på sina elektriska ambitioner
I Chile, allt för litium, på bekostnad av miljön
https://www.europeantimes.news/sv/2021/11/i-chile-allt-f%C3%B6r-litium-p%C3%A5-bekostnad-av-milj%C3%B6n/
Bönderna i Litiumtriangeln saknar vatten
Bönderna i Litiumtriangeln – ett triangelformat område som sträcker sig över gränserna mellan Chile, Argentina och Bolivia – står inför en komplex situation.
Den stora lögnen om den gröna energin
I den pågående euforin om elbilar och vindkraft har man glömt att redovisa de betydande miljöförstörande dolda kostnader som dessa
Är elbilarna miljövänligare än bensin- och dieselbilar? Bedöm själv!
För att tillverka ett enda 500 kilos bilbatteri krävs bearbetning av cirka 250 000 kilo material i gruvor någonstans på
Fortsätt läsaÄr elbilarna miljövänligare än bensin- och dieselbilar? Bedöm själv!